Masz te rzeczy z Sinsay? Sieć apeluje o ich natychmiastowy zwrot
Gosia KołakowskaPopularny sklep odzieżowy Sinsay wystosował oficjalny komunikat dla swoich klientów. Informuje w nich o konieczności zwrotu niektórych produktów znajdujących się w jego asortymencie. Jakie to produkty i co było powodem zaistniałej sytuacji?
Kobieta podczas zakupów | fot.elements.envato.com
O jakie produkty z Sinsay chodzi?
Sinsay to sieć sklepów odzieżowych rozmieszczonych po całej Polsce i nie tylko – sieć działa również poza granicami naszego kraju. Należy do polskiego przedsiębiorstwa odzieżowego LPP. W skład LPP oprócz Sinsay wchodzą jeszcze marki: Reserved, Cropp, House i Mohito. Sinsay oferuje odzież dla całej rodziny, a od jakiegoś czasu znajdziemy w tym sklepie także dodatki do domu. Niedawno sklep wystosował do swoich klientów informację o tym, że ze sprzedaży zostało wycofanych osiem ich produktów. Klienci proszeni są o zaprzestanie ich używania i zwrot towaru do sklepu. Poniżej prezentujemy listę wycofanych produktów, wraz z ich numerami indeksującymi:
Zabawki dla dzieci:
- w kształcie krowy (numer index: 9291P-22X), - pluszowa gęś (8225P-00X),
- zabawkowy wózek (7938R-MLC)
Świąteczne półmiski
- w kształcie gwiazdki (699CX-MLC)
- w kształcie choinki (697CX-MLC)
Maseczki w płachcie:
- arbuzowa (3648U-33X),
- mango (3648U-22X)
- z opuncją (3648U-11X).
Dlaczego produkty te zostały wycofane?
Jak podaje Sinsay, decyzja o usunięciu tych produktów ze sprzedaży podyktowana była niespełnieniem standardów jakości firmy. Najprawdopodobniej, podczas kontroli wykryto niezgodności powstałe w procesie produkcji tych artykułów. Firma zdecydowała się wycofać produkty po to, by uniknąć późniejszych skarg oraz reklamacji zgłaszanych przez klientów. To także działanie w trosce o reputację marki i jej wizerunek w oczach obecnych i przyszłych konsumentów.
Jak dokonać zwrotu towarów?
Sieć sklepów apeluje o to, by klienci dokonywali zwrotów produktów zgodnie z procedurą zwrotu. Jako konsumenci mamy dwie możliwości, zależne od tego, w jaki sposób nabyliśmy dany produkt.
Jeśli zakupiliśmy go w sklepie stacjonarnym, możemy po prostu zwrócić go w dowolnym salonie Sinsay. Jeśli nie posiadamy dowodu zakupu, będziemy musieli wypełnić formularz, o czym zostaniemy poinformowani już na miejscu.
Jeśli natomiast dokonaliśmy zakupu przez internet, to również możemy zwrócić produkt w sklepie stacjonarnym. Mamy jeszcze jedną opcję – możemy zalogować się na swoje konto klienta na stronie Sinsay i postępować zgodnie z widocznymi tam instrukcjami zwrotu. W takim sposób szybko i łatwo pozbędziemy się wadliwego produktu.
Takie sytuacje czasami się zdarzają. Warto być na nie przygotowanym i śledzić przeróżne komunikaty sklepów, by upewnić się, że produkty, które mamy spełniają (lub nie) odpowiednie normy jakości. Warto także wiedzieć, jak postępować, gdy okaże się, że jesteśmy właścicielami wadliwego egzemplarza.