Masz te rzeczy z Sinsay? Sieć apeluje o ich natychmiastowy zwrot
Popularny sklep odzieżowy Sinsay wystosował oficjalny komunikat dla swoich klientów. Informuje w nich o konieczności zwrotu niektórych produktów znajdujących się w jego asortymencie. Jakie to produkty i co było powodem zaistniałej sytuacji?

O jakie produkty z Sinsay chodzi?
Sinsay to sieć sklepów odzieżowych rozmieszczonych po całej Polsce i nie tylko – sieć działa również poza granicami naszego kraju. Należy do polskiego przedsiębiorstwa odzieżowego LPP. W skład LPP oprócz Sinsay wchodzą jeszcze marki: Reserved, Cropp, House i Mohito. Sinsay oferuje odzież dla całej rodziny, a od jakiegoś czasu znajdziemy w tym sklepie także dodatki do domu. Niedawno sklep wystosował do swoich klientów informację o tym, że ze sprzedaży zostało wycofanych osiem ich produktów. Klienci proszeni są o zaprzestanie ich używania i zwrot towaru do sklepu. Poniżej prezentujemy listę wycofanych produktów, wraz z ich numerami indeksującymi:
Zabawki dla dzieci:
- w kształcie krowy (numer index: 9291P-22X), - pluszowa gęś (8225P-00X),
- zabawkowy wózek (7938R-MLC)
Świąteczne półmiski
- w kształcie gwiazdki (699CX-MLC)
- w kształcie choinki (697CX-MLC)
Maseczki w płachcie:
- arbuzowa (3648U-33X),
- mango (3648U-22X)
- z opuncją (3648U-11X).
Dlaczego produkty te zostały wycofane?
Jak podaje Sinsay, decyzja o usunięciu tych produktów ze sprzedaży podyktowana była niespełnieniem standardów jakości firmy. Najprawdopodobniej, podczas kontroli wykryto niezgodności powstałe w procesie produkcji tych artykułów. Firma zdecydowała się wycofać produkty po to, by uniknąć późniejszych skarg oraz reklamacji zgłaszanych przez klientów. To także działanie w trosce o reputację marki i jej wizerunek w oczach obecnych i przyszłych konsumentów.
Jak dokonać zwrotu towarów?
Sieć sklepów apeluje o to, by klienci dokonywali zwrotów produktów zgodnie z procedurą zwrotu. Jako konsumenci mamy dwie możliwości, zależne od tego, w jaki sposób nabyliśmy dany produkt.
Jeśli zakupiliśmy go w sklepie stacjonarnym, możemy po prostu zwrócić go w dowolnym salonie Sinsay. Jeśli nie posiadamy dowodu zakupu, będziemy musieli wypełnić formularz, o czym zostaniemy poinformowani już na miejscu.
Jeśli natomiast dokonaliśmy zakupu przez internet, to również możemy zwrócić produkt w sklepie stacjonarnym. Mamy jeszcze jedną opcję – możemy zalogować się na swoje konto klienta na stronie Sinsay i postępować zgodnie z widocznymi tam instrukcjami zwrotu. W takim sposób szybko i łatwo pozbędziemy się wadliwego produktu.
Takie sytuacje czasami się zdarzają. Warto być na nie przygotowanym i śledzić przeróżne komunikaty sklepów, by upewnić się, że produkty, które mamy spełniają (lub nie) odpowiednie normy jakości. Warto także wiedzieć, jak postępować, gdy okaże się, że jesteśmy właścicielami wadliwego egzemplarza.

Studentka dziennikarstwa i medioznawstwa II stopnia na UW i absolwentka tego samego kierunku. Ciekawa świata, miłośniczka literatury (szczególnie thrillerów psychologicznych) i muzyki.