-
reklama
Motoryzacja

Myśleli, że zrobili interes życia. Teraz składają skargi

Byli przekonani, że udało im się spełnić motoryzacyjne marzenie, a okazało się, że zostali oszukani. Teraz skargi sypią się tonami. Klienci skarżą się, że chiński producent samochodów elektrycznych najzwyczajniej w świecie ich oszukał.

Para kupująca samochód
(Para kupująca samochód : fot.elements.envato.com)

Ogromna ilość zażaleń

Chińska marka BYD, która jest znanym producentem samochodów elektrycznych grała mocno nie fair. Przynajmniej tak twierdzą urażeni konsumenci, którzy lawinowo składają skargi na tego producenta. Reuters, portal zbierający informacje o skargach z branży motoryzacyjnej zarejestrował w ostatnich dniach ponad 4700 skarg na samochody BYD, w tym na bestsellerowe modele. Taka ilość nazbierała się przez jedynie 7 dni. Tylko w styczniu było ich około 500. To piorunująca liczba wskazująca na poważne wzburzenie klientów. Co było jego powodem?

Nabywcy czują się oszukani

Mówiąc wprost, klienci czują, że przepłacili za kupowane przez nich modele. Choć na początku była fascynacja i ekscytacja z powodu kupna nowego auta, po czasie dotarło do nich, że zostali najzwyczajniej w świecie oszukani i nie zamierzają przejść nad tym do porządku dziennego. Dobrym przykładem jest przypadek klienta, posiadacza hybrydowego sedana, który przed zakupem nowego elektryka dokonywał rozeznania i pytał sprzedawcy, czy w najbliższym czasie jest planowane wprowadzenie na rynek nowych modeli. Już pół miesiąca po nabyciu przez klienta samochodu na rynek trafiła ulepszona wersja z dodatkowymi funkcjami, ale w tej samej cenie.

Nic więc dziwnego, że ten człowiek poczuł się oszukany przez chińskiego producenta i zażądał rekompensaty i darmowego ulepszenia jego auta. To tylko jeden z wielu przypadków. Oburza także fakt, że BYD teraz wprowadza darmową funkcję inteligentnej jazdy w większości swoich modeli, a wcześniej było to słono płatne.

Nie ma się więc co dziwić temu, że wzburzeni klienci stanęli w szranki z chińskim producentem i masowo składają skargi. Są zawiedzeni postępowaniem firmy. BYD oficjalnie nie ustosunkował się do całej sytuacji. Wiemy natomiast tyle, że skargi zostały przekazane do odpowiedniego działu firmy, który ma je rozpatrzyć.

Wszystkiemu winna wojna cenowa?

Ta sytuacja spowodowana jest wojną cenową jaka trwa aktualnie na chińskim rynku. Producenci szybko wprowadzają nowe modele i oferują konkurencyjne ceny. Wszystko po to, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów i utrzymać się na rynku.

Cała walka pomiędzy producentami aut zaczęła się od Tesli, która również obniżyła ceny oferowanych modeli i spotkała się z podobna sytuacja. Skargi składane przez klientów wskazują na to, że BYD może mieć naprawdę poważne kłopoty. Jego działania spowodowały, że wielu klientów utraciło zaufanie do tego producenta. Odbudowanie utraconej w oczach klientów reputacji może być naprawdę trudnym procesem.

Gosia Kołakowska

Studentka dziennikarstwa i medioznawstwa II stopnia na UW i absolwentka tego samego kierunku. Ciekawa świata, miłośniczka literatury (szczególnie thrillerów psychologicznych) i muzyki.