Żabka rośnie jak na drożdżach. Klienci kupują to masowo
Nie da się ukryć, że sieć sklepów Żabka rośnie w siłę. Jej sprzedaż w pierwszym kwartale tego roku wzrosła aż o 15 procent, a liczba sklepów sukcesywnie się zwiększa. Teraz sklep stawia na ofertę gastronomiczną.

Żabka wzmacnia swoją pozycję
Sprzedaż Żabki w ujęciu rok do roku wzrosła o prawie 15 procent. Teraz osiąga wartość już 6,6 miliarda złotych. Taki wynik spowodowany jest poprawą rentowności grupy EBIDTA, co przełożyło się na utrzymanie solidnych marż w obrębie grupy. Poprawa wyników popularnej sieci supermarketów jest naprawdę imponująca. Nie dość, że został odnotowany wzrost sprzedaży we wszystkich obszarach działalności sieci Żabka, to jeszcze ekspansja placówek znacząco się rozszerza. Otwieranych jest średnio 150 nowych sklepów miesięcznie. Łączna liczba placówek Żabki to już ponad 11 tysięcy. Spółka zapowiedziała natomiast, że w tym roku otworzy sklep o okrągłym numerze 12 000. I ma na to fundusze, bo większość jej nakładów inwestycyjnych, które oczywiście też wzrosły, została przeznaczona właśnie na modernizację placówek.
4 miliony obiadów miesięcznie
Żabka koncentruje się głównie na rozwoju oferty gastronomicznej. W coraz większej liczbie punktów ta oferta zaczyna być dostępna. W ostatnim czasie, piece do podgrzewania jedzenia z oferty street food zostały zainstalowane w kolejnych dwóch tysiącach sklepów. Jak podaje Tomasz Blicharski – Group Chief Strategy & Development Officer sieci, sprzedaż gotowych dań obiadowych dostępnych w Żabce utrzymuje się na poziomie 4 milionów sztuk miesięcznie. To świetny wynik, który pokazuje, że oferta gastronomiczna tego sklepu jest bardzo często wybierana przez konsumentów. Przemawia za tym na pewno wysoka dostępność i lokalizacja sklepów tej sieci, ale nie możemy tutaj odmówić także jakości sprzedawanych w Żabce obiadów. Sklep oczywiście nie zamierza spocząć na laurach i już zapowiada podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego. Ma to nastąpić w okresie do 2028 roku.
Żabka planuje dalszy rozwój również na arenie międzynarodowej. Chce kontynuować rozwój biznesu chociażby w Rumunii. Sukces Żabki wynika z efektywnej strategii ekspansji, a także idealnego dostosowania oferty do potrzeb klientów. Właśnie dzięki temu firma umacnia swoją pozycję lidera, jeśli chodzi o sektor handlowy w naszym kraju.

Studentka dziennikarstwa i medioznawstwa II stopnia na UW i absolwentka tego samego kierunku. Ciekawa świata, miłośniczka literatury (szczególnie thrillerów psychologicznych) i muzyki.