Ponad 40 milionów ludzi w jednym momencie. Konkurencja daleko w tyle
Gosia KołakowskaPlatforma Steam deklasuje konkurencję! Według ostatnich danych ta platforma dystrybucji cyfrowej zgromadziła w jednym momencie aż 40 milionów graczy. To mniej więcej tyle, ile wynosi populacja Polski. To rekord z początku marca, z którego Steam może być naprawdę dumna.
Gra komputerowa | fot.elements.envato.com
Jest się czym chwalić
Steam to największa platforma dystrybucji cyfrowej na świecie.Umożliwia zakup i kolekcjonowanie gier. W swoim katalogu ma obecnie ponad 50 000 gier, a społeczność graczy liczona jest w setkach milionów.
40 milionów użytkowników platformy w jednej chwili to naprawdę świetny wynik bijący wszelkie dotychczasowe rekordy. Dziesięć lat temu tych użytkowników było pięć razy mniej, raptem 8,4 miliona i już taki wynik w tamtych czasach uznawano za powód do dumy.
Przełom w liczbie użytkowników integrujących się za pośrednictwem tej platformy nastąpił w czasie pandemii. Nie jest to żadne zaskoczenie, bowiem spędzanie czasu w domowym zaciszu wymusza znalezienie kreatywnego zajęcia, a dla wielu były to właśnie gry. Statystyki z kolejnych lat pokazały, że populacja użytkowników rośnie w siłę. W marcu ubiegłego roku sięgała już 36 milionów, a rok później osiągnęła rekord. Warto zaznaczyć, że z 40 milionów użytkowników Steam w rozrywkach aktywnie uczestniczyło tylko niecałe 13 milionów. Reszta z użytkowników, która pozostawała jednocześnie zalogowana, również została zaliczona do ogólnych statystyk.
Co spowodowało taki wzrost użytkowników platformy?
Jednym z czynników napędzających wzrost platformy na pewno była wspomniana sytuacja pandemiczna, która przyczyniła się do znacznego wzrostu popularności cyfrowych rozrywek. Oprócz tego jednak, nie bez znaczenia pozostaje premiera wyczekiwanej gry – Monster Hunter Wilds. Spowodowała ona, że w ubiegły piątek z platformy korzystało jednocześnie ponad 1,38 miliona graczy.
Nie tylko Monster Hunter Wilds było często wybieraną grą podczas ostatnich dni. Dominowały także inne tytuły, a szczególnie te typu live service. Kontynuacja popularnego hitu – Counter Strike 2, zgromadziła około 1,7 miliona graczy jednocześnie. PUBG i Dota 2 zgromadziły ich niewiele mniej, bo odpowiednio 819 i 657 tysięcy osób jednocześnie. To świetne osiągnięcia, które przyczyniły się do całościowego wyniku platformy.
Steam rośnie w siłę w wielu regionach
40 milionów osób spokojnie mogłoby stanowić populację jakiegoś kraju. Ponadto, analitycy odnotowali wzrost aktywności w regionach, które wcześniej były mniej reprezentowane na platformie. Są to kraje takie jak Indonezja czy Filipiny, gdzie liczba aktywnych użytkowników Steam wzrosła aż o 47 procent. Silniejsze kraje takie jak Niemcy utrzymują stabilny poziom wzrostu użytkowników (około 8-12 procent w skali roku).
Prognozy wskazują, że gamingowy gigant dalej będzie się rozwijał, a osiągnięcie progu 50 miliona jednoczesnych graczy będzie tylko kwestią czasu. Statystyki jasno pokazują, że platforma ta pozostaje liderem dystrybucji gier, a konkurencja pozostaje daleko w tyle i jak na razie nie udaje jej się zbliżyć do tego giganta.